Mitt Häst Liv

2013-04-22
13:38:03

New start!
Ny start på denna blogg nurå, så tell youre friends im back!

^/ signee


2013-04-13
21:33:04

Men gö
Sorrysorry för upd:n!!
bestämt mej för att gö mer vloggar ;) hahah ! ;)



Kissän ♥

2013-04-10
21:50:13

Apr. 10, 2013
Volodja fick stå och vila idag, åkte på dressyrträning och red Indianen då ;)
Är sååå gryymt nöjd!
Tränade mycket galopp
imorgon ska jag träna dressyr med en konpis på Volodja, å hon på sin häst.

Kanske kommer lite bilder å kanske nån video ;)
Men nu så skall ja fortsätta å fixa min hemskärm haha ;)



( jag har en s3:a )



Hörs sålänge! // signe
Vodos rosaröda hästsko hänger nu ovanför min dörr ;)


2013-04-10
21:49:18

Apr. 10, 2013
Volodja fick stå och vila idag, åkte på dressyrträning och red Indianen då ;)
Är sååå gryymt nöjd!
Tränade mycket galopp
imorgon ska jag träna dressyr med en konpis på Volodja, å hon på sin häst.

Kanske kommer lite bilder å kanske nån video ;)
Men nu så skall ja fortsätta å fixa min hemskärm haha ;)






( jag har en s3:a )

Hörs sålänge! // signe
Vodos rosaröda hästsko hänger nu ovanför min dörr ;)


2013-04-07
18:17:33

Hård Trimm!
Med Volodja på banan imorgon!
På tisdag så blir det en lugnare uteritt, på onsdag dressyrträning :D
Får se hur ridbanan ser ut framöver, då blir de hoppning på schemat ;)

// signe


2013-04-06
17:48:27

Just Chilling
med lite glass framför tv:n och tänker hur sommaren ska bli, alltså awesome!

;D signe



2013-04-06
16:32:24

Wow
Suttit på ett energi vrak idag, hahah.
Men ska skriva ett inlägg om de sen, nu time for dinner ;)

// signe

.

2013-04-06
13:00:00

Beröm hästen!
Go kväll allesammans! Tänkte slänga upp ett "åsikts" inlägg, om man nu kan kalladett de! Hahah ;) You know what i meen right??
 
 
Att berömma hästen är något jag märker att många glömmer! Jusst att använda rösten eller ge den en så kallad "smekning". Jusst för att hästen ska veta när den är duktig och att göra ridturen Possitiv och rolig för hästen, och även för personen på ryggen ( eller bredvid ) Jag är själv väldigt noga med att berömma Volodja direkt om hon är duktig och gör de jag vill at hon ska göra rätt.
 
Men även För att lugna hästen om den blir rädd, spännd eller liknande, jusst att ge den en smekning, och sen gå vidare, Move on lixom ;)
Ridturen blir roligare för både häst och ryttaren om man berömmer mycket, för om hästen gör rätt och du berömmer, så vill den ju försöka göra rätt nästa gång, och då blir ju ryttaren super glad också, right?
  

Hörs sålänge, Signe! :)

2013-04-05
22:00:28

Hej min kära blogg <3
Har precis bakat choklad muffins och livet leker kan man säga.

Ny sadeln kom hit idag, nya stora hösilagebalar ute i hagarna, ny vaccad häst och nyskodd!
Idag så red jag barbacka på Virus för första gången, óch var ut å skritta min finaste Volodja <3
Mera vet ja inte va jag ska skriva faktist...

Imorgon blir det ut på en timmes skrittur med mamma på Vodo-Frodo, och på Onsdag blir det dressyr träning, asså tagga!
Va ju ett tag sen sist. Hahah ♥

I alla fall så ska jag hoppa i säng nu, och upp imorgon 6 sen och ta en lugn jogging tur, och sen ta ut hästarna.

Hörs senare, Signe! :)

 

2013-04-05
20:58:59

New start!
Börjar blogga här igen ! :D

// Signe